همراهان توآ
توآ,همرهان توآ,توآ کاران لرستان

جهت تبادل لینک با ما در قسمت نظرات پیشنهاد بگذارید


همراهان توآ





ارسال توسط همراهان توآ

بن کن = نفوذ در اجسام سخت

بن کن در کونگ فو توآ، شکستن اجسام سخت است. به طوری که ضربه به حدی قوی باشد که مو لکولهای جسم سخت را در هم شکند و آن را متلاشی سازد.

چگونگی شکستن اجسام سخت: اولین مرحله ای که باید طی شود مقاوم کردن نقاط آسیب پذیر در برابر ضربه است که باید زیر نظر استاد تعلیم باشد.

دومین مرحله، تقویت کردن ضربات دورانی و سرعت ضربه است که بر اساس قانون فیزیکی F= m v2

هر چه سرعت ضربه بیشتر باشد؛ فشار بیشتری وارد میکند.

هنگامی كه بخشهای مختلف بدن را آماده نموديد، اينك نوبت تمرينات ذهنی و دماغی است كه می بايد نسبت به انجام آنها جديت نموده و در حين اجرای تكنيك ها با متمركز نمودن افكار به تقويت آنها بپردازيد. مرحله بعدی شكستن اجسام سخت است، انجام تمرينات اين نوع شكستن ها با اجسام ساده شروع میشود كه می بايد به تدريج به سختی اين اجسام بيفزايید.

شكستن اجسام سخت اصولاً به قدرت درونی هر فرد و قدرت تمركز و اعتماد به نفس وی بستگی دارد، ليكن آنچه كه در زير آورده ايم بخشی از تأكيدات فنی برای اين موضوع است كه توصيه می كنيم نسبت به آنها توجه لازم را مبذول نمائيد:

1- به منظور شكستن هر جسم، ابتدا به مدت چند لحظه در سكوت مطلق و تمركز قرار گيريد.

2- در اين حال می بايد نفسهای راحت و عميق را انجام دهيد، زيرا اين عمل به قدرت شما می افزايد.

3- سعی كنيد با قدرت گيری از محور زير ناف، آن را به سمت دست و يا پای خود هدايت كنيد (قدرت درونی(

4- دقيقاً نقطه ای را كه می خواهيد به آنجا ضربه بزنيد تحت نفوذ نگاه قرار داده و از اين طريق نيروی ضربه ای خود را برای انتقال به آن نقطه آماده نمائيد.

5- در حين ضربه زدن با صدای بلند عمل باز دم و خروج هوا را انجام داده و شيئ را (بن كن) كنيد.

در اينجا ذكر اين نكته صد در صد ضروری است كه چنانچه فرد دارای آمادگی های لازم در اين زمينه نباشد و قادر به اجرای صحيح تكنيك شكستن اجسام سخت نباشد، به علت باز خورد نيروی ضربه زننده و عامل اين حركت (دست، سر و يا پا) ممكن است دچار صدمه بسيار شديد شود. لذا تأكيد می كنيم به هيچ وجه بدون كسب مهارت قبلی در اين تكنيك، مبادرت به اجرای آن ننمائيد.





تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:بن کن,
ارسال توسط همراهان توآ

(بدن سازی نمود صبر و مقاومت انسان در برابر سختی ها)

بدن سازی در كونگ فو مظهر مقاومت انسان در برابر ضربات بسيار سنگين و كشنده، چه فيزيكی و چه روانی میباشد. به طور مثال اگر در ورزش فوتبال دويدن به عنوان يك ركن اساسی جهت ساخت عضلات تن می باشد، در كونگ فو نيز برای بدن سازی روش خاصی اتخاذ میشود كه با ساير ورزشهای ديگر متفاوت بوده و بخاطر داشتن اسلوب های منحصر بفرد و استثنايی توانسته است وجه خاصی در ميان ورزشهای رزمی كسب كند. روشهايی كه همه كس را يارای انجامشان نيست. به طور مثال در بدن سازی كونگ فو به جای استفاده از وسايل ورزشی، شخص كونگ فو كار بدون ابزار موظف به ساخت تمامی عضلات خود میباشد و اين روش به شخص امكان می دهد تا در هر شرايطی بدون در دست داشتن وسايل مختلف با تكيه بر اعضای بدن خود و قدرت بكارگيری آنها پس از مدتی در خود نيرويی توليد كند كه ضربات كشنده بر بدن وی هيچگونه اثری بر جای نگذارند، بطوریی كه قادر می شود وزنه های سنگین (مانند جدولهای سیمان) را بر روی قفسه سينه خود بوسيله پتك سنگين خورد و تكه تكه كرده و يا با دستهای خود بتواند بر اجسام سخت از قبيل بتون، سنگ مرمر، آجر، يخ و غيره نفوذ پيدا كند.

كونگ فو داشتن هيچ نقطه ضعفی را در بدن جايز نمی داند و بر خلاف ورزشهای رزمی ديگر كه از نقاط ضعف بدن خود میگريزند و آن نقاط را در ضعف خود باقی میگذارند. معتقد است بايد همان نقاط حساس و كشنده در بدن انسان از قبيل سر دل، پرده ديافراگم يا داخل جناغ سينه و پهلوها كه قابليت ساخت شان از طريق روشهای خاصی كه در بدن سازی كونگ فو ميسر میباشد، تقويت شده و ديگر هيچ نقطهء حساسی در بدن يافت نشود.

------------------------------------------------------------------------------

بنيانگذار کونگ فو توآ (پروفسور ابراهيم ميرزايی) در ســـال 1351 در خصوص بدنســــازی در کونگ فو توآ آنرا بدين شرح توضيح ميدهد:

اصولي که در کونگ فو توآ اهميت دارد، ابتدا شناسايی نقاط حـساس بدن و کـارايي هر کــدام از آنها و نقشــي که مي تواند در بالا بردن توانايــي بـــدن ايفا نمايد مــيباشد. بدنسازي به سه قسمت تقسيم مي شود که عبارتند از:

1- بدنسازي ضربه ای

2- استـفاده از ابزار بــرای بدنسازی

3- بدنسازی و ذن

حال به توضيح هر کدام از انها مي پردازيم:

1- بدنسازی ضربه ای: برای بالا بردن قدرت و استقامت عضلات وارد کردن ضربه بـا استفاده از ضربات دست و پا به نقاط مختلف بدن ميتوان استقامت عضلات در بـرابـر ضربات را افزايش داد.

2- استفاده از ابزار برای بدنسازی: وزنه و ديگر وسايل بدنسازی در ايجاد حجم بدن مـوثر است. ولی استقامت را در برابر عضلات ايجاد نمی کند، قدرت عضلانی را تقويت ميکند و هيچگونه نقشی در استقامــت عضلانی در رزمی ندارد. تکنيکهای دورانی کونگ فو تـوآ پيچش و قفل و کوبش منحصر به فرد آن، تناسب اندام را ايجاد ميکند.

3- بدن سازی و ذن: شناخت بدن و توانايی آن نقش اساسی در بالا بردن بدن و تـقويت آن دارد. ايجاد اعتماد به نفس در برابر مشکلات و تحمل سختيها بدن را در آزمونگاه خود متبلور میسازد و رشد بدن را دو چندان میسازد. آمادگی روحی در تمرينات کــونـگ فو توآ بسيار مهم است.

 





تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:بدنسازی درکونگ فو توآ,
ارسال توسط همراهان توآ

uplod.ir/na5a85jgz1yy/kong_fo_to_a.x3d.htm





تاريخ : پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط همراهان توآ

معنای ذن:

ذن یعنی مرز ناشناخته آدمی و نفوذ بر برد افکار انسانی. مفهوم ذن به معنای اندیشیدن، در بحر تفکر غوطه ور شدن، درست نفس کشیدن وفعالیت جسمی تناسب داشتن به منظور کوشش در راه زیستن و به آرامش و روشن بینی رسیدن است. ذن یعنی بازگشت به بهترین حالات فیزیولوژیک انسان چون معتقدیم که (روح و روان) جز فیزیولوژی دستگاه عصبی مرکزی چیز دیگری نمی باشد، بر اساس این نظریه فرد در راه ذن می کوشد که با توسل به اصول ویژه آن به بهترین حالات فیزیولوژیک جسم خود مراجعت کند.

برای انجام هر تکنیک در کونگ فو احتیاج به استقرار ویژه ای داریم که حد اکثر کارایی به آن تکنیک بدهد. بطور کلی در کونگ فو طرز قرار گرفتن (استقرار) یکی از مهمترین عناصر بحساب می آید، وضعیت پاها از ابتدایی ترین اصول کونگ فو توآ است که برای انجام تکنیکها نهایت دقت ولزوم را دارا میباشد. در این مورد باید با استحکام و چالاکی و چابکی تعادل و نرمش کافی داشت.

بدن انسان متکی به رازها و اسراری است که علم با تمام سرعت و پیشرفت به قطره ای از دریای آن دست پیدا نکرده است در طریقت کونگ فو قدرت تن و فکر به ریشه علمی و عملی به کار گرفته شده است که به زودی به درک این دنیای تن دست خواهیم یافت.

درزمانه ما بشر به جوی آبی آلوده می ماند ولی باید برای مرگ زمانه وتضادهای

بی اساس که قوت حقایق را ربوده چون اقیانوس باشد تا جویهای آلوده وکثیفی که وارد آن میشود او را نیالایند . . . در معابد کونگ فو توآ راهبر میکوشد تا اندیشه را با بیان روح در همراه روان کند و انسان را پایان ناپذیر، آزاد و سامان دهنده جلوه دهد. جستجوی ما درکونگ فو راهنمایی انسانهاست، نشان دادن عدالت است شناساندن گناه و دروغ به بشر هیجان زده است و بالاخره کونگ فو فریاد عقل است، عقل است که عبور مرز دانایی ها و توانایی هاست. در معابد کونگ فو به نهال انسانی توجه فراوان میشود و چه باغبانی دقیق میگردد زیرا راهبر کودکان امروز را آینده سازان فردا میداند و هرچه کوشش است بر آنان دریغ ندارد. در معابد و دانشکده های تن و روان نونهالان به حقایق فردا پی برده آشنا می شوند تا وظایف و سهم سازنده خویش را در آستانه فعالیت اجتماعی بدانند.

در آماج کونگ فو قدرت آشتی است و انسانهای قدرتمند تجاوز گر نیستند. هر چه تجاوز است و هرچه بیداد گری است در روح ضعیف انسانی است. کونگ فو به تعالیم شدید روح انسان را بخود رسایی میبرد تا هستی بوجود اورد و فریاد زمانه را از طریق اندیشه به روح منتقل کند.

ذن تعاریف زیادی دارد، ولی ذن واقعیتی است که در تعریف و سخن نمی آید:

معانی هرگز اندر حرف ناید....... که بحر بیکران درظرف ناید

ذن بمعنای درست اندیشیدن و در بحر تفکر فرو رفتن به منظورآرامش و روشن بینی رسیدن است.

به درک ذن می نشینیم

راز شگفتی های آن را می پوییم

بخود می جوئیم

که بفرموده ی حضرت محمد (ص) : یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است.

ذن کونگ فو فارغ از رنگ و نیرنگهاست. ذن، آگاه بودن وآگاه کردن است، او سیاه وسفید را نمی شناسد و به تمام نژاد ها احترام می گذارد.

فقط به رنگ خون توجه دارد و همه ی خون ها را پاک می داند و اگر ناپاکی است در اندیشه هاست و ذن ما با آن مبارزه می کند.

هدف ذن کونگ فو آزادی و یگانگی انسانهاست. پیرو ذن کونگ فو از همین لحظه تصمیم بگیریم زمانیکه بر خلاف سمت انسان ها حرکت می کند متوقف کنیم و اینهاست،

هدف ذن ما:

هدف انسانی اندیشه، شناخت خود، شناخت محیط و افراد، درک واقعیت، بیداری و بیدارسازی، درک اهمیت عامل زمان

ایمان به قدرت و یگانگی انسانها، مبارزه با اندیشه های آلوده و استعماری، شناخت نهاد انسانی، تحرک و تلاش و مبارزه تا رسیدن به اهداف انسانی تا آخرین قطره خون.

زندگی خون سرخ می خواهد فخر و اقبال رایگانی نیست.

ذن کونگ فو به انسان می آموزد که ای انسان در شبانه روز به همه چیز فکر می کنی از قبیل: کار، تفریح، خواب و خوراک

و... و از درون خود غافل هستی. وقتی را برای اندیشیدن به خود نداری، باید به خود نیز فکر کنی و بیندیشی. کیستی و از چه هستی و باید خود را بیابی ودر اعمال و رفتارت تفکر کنی و علت آنها را بیابی چون فقط در هنگام اندیشیدن است که انسان پی به ضعفها و کمبود ها می برد و دنبال راه حل و درمان بیماری و ضعفهای خود می رود.

انسانی که می خواهد به خود شناسی برسد وآگاه باشد و آگاه کند باید علت رفتار خود را بیابد و به هزاران چرا و سئوال خود جواب دهد تا خود را بشناسد که حضرت علی (ع) می فرماید: سودمند ترین دانشها خود شناسی است





ارسال توسط همراهان توآ

شاهکار مبارزه انسان

شاهکار مبارزه انسان اين است که انسان ضعيف ترين موجودات در تمام عالم است. تمام حيوانات و حتي گياهان به نوعي ازهستي شان دفاع يا مراقبت ميکنند به جز انسان، انسان کوچکترين وسيله دفائي ندارد، نوزاد آدمي مفلوک ترين موجود هستي است، ولي اين چه نيروئي است درخود که او را به مبارزه وا‌ميدارد و حريف مبارزه انسان کيست؟ آدمي با که و چرا مبارزه مي‌کند؟ يکي از خصوصيات کونگ فو مبارزه‌اي است که در همراه به تدريج و در طول زمان بوجود مي آيد. همراه کونگ فو درعين تواضع و آرامش لحظه‌اي جسم و جانش آرام نيست مبارزه در کونگ فو دروازه دانائي است- مبارزه زد و خورد دو انسان نيست و اصولا کونگ فو جنگ انسان با انسان را حاصل جهل او ميداند مبارزه در هر لحظه کونگ فوکا تجلي ميابد، نبرد با جهل انسانها و با آتش افروزان، باخواهشها، با قدرتها و بطور کلي ميتوان گفت مبارزه درکونگ فو تلاش و کوشش ابدي بشري است، براي تکامل و تعالي در انشاء تن و روان و مبارزات کونگ فو درايران نيز بر اين بنيان نیز استوار است. درکونگ فو هيچ مقامي وجود ندارد و هميشه بالاترين درجه پايين ترين مقام را دارد و با اين فلسفه مقام استادي و شاگردي نيز نداريم، چون استاد اغلب آموخته هاي خود را به شاگرد تحميل ميکند. به جاي استاد و شاگرد در کونگ فو راهبر (راهدان) و همراه وجود دارد و راهبر کسي است که ايده و راهي را به جامعه ارائه ميدهد. وهمراه مختار است که اين راه را انتخاب کند و ادامه دهد يا در طريق ديگري گام نهد و خانمها به علت ساختمان بدني مخصوص داراي نرمش و تکنيکهاي مخصوص بخود هستند و بجاي بدنسازي جهت آمادگي براي مبارزه با ماساژهاي مخصوص پوست بدن را براي مبارزه و مقاومت آماده مي‌کنند. بنابراين کونگ فو آنگونه که تصور ميرود ورزش خشن و مردانه نيست و همانطور که گفته شد درجهت بهبود بيماريهاي گوناگون جسمي و رواني تعاليم مخصوص دارد، کما اينکه درصورت تأسيس دانشکده تقبل ميکنيم کليهً معتادين را معالجه ميکنيم و به کار واميداريم. کونگ فو بازوي کارگر و دهقان را قوي مي کند تا توان براي توليد بيشتري داشته باشند و بدنشان هميشه آماده و مقاوم باشد و انديشه آ نها را ميسازد تا کسي نتواند نيروي کار آنها را مورد بهره‌کشي قرار دهد. کونگ فو بدن متفکران را به رياضت ميکشد تا جامعه زمان طولاني تري از انديشهً آنان بهره برد. کونگ فو آموزشهاي اصولي و مخصوص براي هر طبقه و مطابق نياز و کمبودهاي آنها دارد تا به تدريج جامعه‌ اي بوجود آورد که کارگرانش توانا و متفکر و متفکرانش قوي و سالم باشند. آموزش کونگ فو همانگونه که ذکر شد منحصر به تکنيک و مبارزه نيست، يک همراه طريقت دانائي بايد در نبرد زندگي پيروز باشد بايد بتواند از دل خاک غذايش را بدست آورد بايد بتواند درهمه جا زندگي کند و بايد از هيچ چيز نهراسد بدين منظور آموزش کونگ فو شامل استقامتهاي بدني در شرايط مختلف مانند کوه، کوير، جنگل و آب است، يک همراه بايد بتواند کشاورزي کند. حتي آموزش کونگ فو شامل جنگهاي چريکي هم ميشود. ملتي با اين نيرو ميتواند در نبرد هستي پيروز و در جهان کنوني قدرتمند و متکي بخود باشد.

 





تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط همراهان توآ

 

(فلسفه اتایمی)

رنگ سفيد وسط دايره علامت صلح و دوستى در روى كره زمين است و رنگ قرمز علامت خون و رنگ سفید آخر علامت مرگ یا فدا شدن - و ما در اين دايره با كسى مسابقه نمى دهيم، ما فقط مبارزه مى كنيم و دايره اوتايمى ما اول صلح و دوم خون و نهايت مرگ است.

------------------------------------

میدان شجاعت و قدرت - میدان آزمایش سرعت و برتری فکری - میدان جهاد و ایثار و آزمایش - میدان تثبیت و شناساندن خود در جهت باروری و بارور کردن

میدان دفاع:

اوتایمی میدان دانایی - سرعت عمل - پرواز و اوج تکنیکی همراهان است و قرمزی اوتایمی و قرار گرفتن همراه در آن به عنوان پشتوانه ای برای خونهای شهیدان و ادامه دهنده راه حق و گذشتن از خود - برای رهایی از وابستگی و گریز از فرهنگ بیگانه و سوگند وفاداری و پیمان برادری است - تن ندادن به ذلت و حفظ کردن عزت و شرف است.






تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط همراهان توآ

درسال ۱۳۳۷دبیرستان نظام را در سن ۱۸سالگی ودر سال ۱۳۴۴دانشکده افسری را درنیروهای مخصوص کماندویی به اتمام می رساند. از سال ۱۳۴۴تا۱۳۴۹به منظورآموزش نیروهای مخصوص وادامه تحصیلات سفرهایی به کشورهای آمریکا - انگلیس - فرانسه - ژاپن - کره - لبنان - تایوان (چین تایپه) و... میکند ودرادامه این ۵ سال حدود ۹دوره خارجی می بیند که آخرین آنها در تایوان مرکز کانگ فو کاراتو (لیونگ فو) می باشد. ایشان دراین دوره ها آموزشهای رزمی لازم را در خصوص کانگ فوکاراتو ِ- تکواندو - کاراته - نبرد تن به تن و برخی دیگر از روشهای رزمی که در آن زمان فقط برای نیروهای مخصوص نظامی مجازبود پشت سر می گذارد. درسال۱۳۴۷دکترای افتخاری کاراته را از ژاپن و درسال ۱۳۴۸ پس از طی کردن دوره دافوس درکشور کره دان ۵ افتخاری تکواندو را دریافت میکند. هرساله از میان افسران زبده رنجر - دلتافورس - کلاه سبزها - کلاه قرمزها و... از ایران - انگلیس - آمریکا تعداد محدودی به ستادی به نام کمربند سیاهان کانگ فوکاراتو که مقر آن درتایوان و در معبدی که متعلق به لیونگ فو بود اعزام می شدند. و در این معبد تحت عنوان کانگ فو کاراتو آموزشهای سخت را می دیدند. درسال ۱۳۴۹ برای فراگیری آموزش های دوره مذکور به تایوان اعزام شد و شال مشکی
خط قرمز (دکترا) را از این مرکز دریافت کرد. پس از اینکه ایشان از تایوان به ایران بازگشت تز خود را ارائه داد. یارومه تا سال ۱۳۵۱ که به تنظیم کتاب کاراته ذن کاراته پرداخته است، (این کتاب اولین انتشار درزمینه ورزشهای رزمی و کاراته درایران می باشد و درسال ۱۳۵۲ به چاپ رسید. ایشان درهمین کتاب از کن فو و بعضا (از کن فوکاراتو نام می برد) کاراته سبک گوجوریو را در یگان رزم تن به تن نیروی زمینی ارتش تدریس می نمود. ایشان در آن زمان به خاطر وجود برخی مشکلات وحضور بعضی افراد نمی توانست به صورت علنی تز خود را اعلام و کانگ فو را آموزش دهد لذا درهمین کلاسها به نام کاراته به تعدادی خاص کانگ فو آموزش می داد.
در آن زمان کاراته به صورت انحصاری در دست سازمان ویژه ای که مجوز آموزش آن را داشت اداره می شد و ریاست آن را ارتشبد مین باشیان عهده دار بود. گفته میشود شروع فعالیت کاراته درایران سال ۱۳۴۳ وبنیانگذار آن دکتر فرهاد وارسته می باشد.که تاسال ۱۳۵۰ کمتر به صورت عمومی آموزش داده می شد ولی در دانشکده افسری تعدادی محدود را با سفارش و روابط غیر ارادی تحت نظر یارومه در باشگاه کاراته ثبت نام نمودند و راه اندازی آن به صورت عمومی کم کم شروع شد به طوری که ازسال ۱۳۵۳ برخی از افسران نظامی در استانهای مختلف کشور نسبت به آموزش این فنون در سطح کشور اقدام نمودند.شروع فعالیت کانگ فو توآ ابتدا در تیپ نوحد در اواخر سال ۱۳۵۱ با نام های کن فو کاراتو دوره های رنجر - جنگ تن به تن و زنده ماندن در شرایط سخت می باشد و چون ایشان فرماندهی این یگان رابه عهده داشت سعی می کرد در بدترین شرایط نیروهای مخصوص را آموزش بدهد.ایشان آموزش دوره مخصوص خودش را زیرنظر مربیان انگلیسی ودوره موانع سقوط آزاد را زیر نظر مربیان آمریکایی میگذراند و بعدا(به عنوان اصلی ترین فرد این دوره ها) فرماندهی این یگان را می پذیرد.
ایشان در سال ۱۳۵۳ مدال افتخاری طلا را برای خدمات به ورزش از اتحادیه اروپایی مبارزه و زور آزمایی دریافت می کند.
یارومه تا این زمان دارای دکترای تن وروان - فوق لیسانس فلسفه -لیسانس علوم - و لیسانس روانشناسی می باشد.
ایشان در همان سال ۱۳۵۳ پس از ارائه تز خود به کمیته المپیک لبنان در بیروت گواهینامه وتاییدیه سبک خود را که درآن کمیته به ثبت میرساند دریافت می کند و برای اخذ دانشنامه پروفسورا از مرکز لیونگ فو در تایوان تز علمی و تکمیلی خود را به آنجا می فرستد که این تزبه همراه شالبند قرمز او در این مرکز مورد تاییدقرار می گیرد.
ایشان درسال ۱۳۵۶ با ارائه تزعلمی خود در دانشکده مریلند آمریکا دو مدرک بین المللی دکترا در زمینه فلسفه و فیزیک و یک پروفسورا با عنوان فیزیولوژی انرژی انسان در ابعاد روان دریافت می کند. ایشان میگوید من خیلی نادان در کانگ فو وارد شدم یک فرد چینی مرا به این هنر علاقمند نمود.
او فقط نیروی فوق العاده آن را به من فهماند و سپس درپی آن سخت به تلاش افتادم و ازایران خارج شدم و درکشورهای مختلف با مکاتب این هنر آشنا شدم و پس از ارائه تز و پایه گذاری آن در ایران ابتدا با ۵ نفر
شروع به کار کردم و در حال حاضر(۱۳۵۴)تعداد۱۱۷۳۰نفر در مراکز کانگ فو توآ به تمرین مشغول می باشند.
ازسال۱۳۵۶ تا سال ۱۳۵۷ وقفه ای درکانگ فو توآ ایجاد شد و بعد از انقلاب مجددا فعالیتش راشروع نمود وبه طور گسترده در مقر اصلی اش درخیابان حجاب فعلی ازساعت ۵ صبح تا ساعت ۱۱ شب تمریناتش برقرار بود.
دراین مرکز جمعیتی نزدیک به ده هزار نفر فعالیت داشتند و بدین ترتیب این سبک شاخ و برگ پیدا کرد و در اقصی نقاط کشور گسترش یافت و در سال ۱۳۵۹ شالبند سبزهای کانگ فو توآ به بیش ازسیصد نفر وجمعیت کانگ فوکاران در سراسر کشور حدود یک میلیون نفرتخمین زده شد.





ارسال توسط همراهان توآ

اصطلاحات برخی از تکنیکهای کونگ فو توآ کلیه اسامی و نام های کونگ فو توا ایرانی اصیل  می باشد
تن ویا بن و یا جسم ................................. ایچ
روح و روان................................................نورما
زن ماده یا مونث........................................آن سه ما
مرد یا مذکر...............................................در باتو
سر.........................................................بودن تو
دست......................................................این تو
پا............................................................کی یستی تو
سینه.......................................................تومن تو
پهلو.........................................................یارماتو
پشت.......................................................اوسای تو
استقرارها استقرار از روبه رو.....................................ایدون ما
استقرار از پهلو........................................تاج ما
استقرار از پشت...................................... ایداث تو
ایستادن در کونگ فو..................................ایده ما
ایستادن پا گشاد.....................................باب تو
ایستادن پاگشاد نیمه رو به رو....................الهام تو
ایستادن از پهلو با زاویه 90 درجه.................اجیر تو
ایستادن معمولی و آزاد.............................انجاس تو
ایستادن رمی و فکری...............................امیرتو
ایستادن متمایل به بغل............................اهوراما تو
ایستادن پا گربه ای..................................سرماتو
ایستادن پا لک لکی..................................اوک تو
ایستادن پا قلابی.....................................بحث تو
حرکات بدن
قدم برداشتن به جلو..................................................ایرمان نا تو
قدم برداشتن به عقب................................................اسیر تو
قدم برداشتن به پهلو.................................................بائس تو
چرخش به عقب...................................................... انارت تو
سر خوردن با جهش و کشش به جلو..........................تورات
سر خوردن با جهش و کشش به عقب........................همه تو
سر خوردن با جهش و کشش به پهلو.........................فران تو

حرکات دست
کنیکها و ضربات مستقیم دست................................................. ماتا دور
نحو بستن مشت....................................................................اتم تو
ضربه پیش مشت....................................................................ما تو
ضربه دو مشتی......................................................................آنخازم​ا
عکس العمل دست............................................................هفتی ما تو
مشت واژگونه.........................................................................​.کارما
نوک پنجه ها...........................................................................نپت​ون
پضربه نوک انگشتی..............................................................مبداء تو
ضربه دو انگشتی.................................................................تار ما تو

ضربه سه انگشتی..............................................................روماج تو
ضربه چهار انگشتی.............................................................دارماتو
ضربه پنج انگشتی...............................................................نپتون تو
لبه کنار دست.....................................................................کیان زا

کناره خارجی دست.............................................................اهیپ تو
لبه کنار مشت بسته.............................................................زوره
کف داخل دست..................................................................زوتر
پشت مشت...................................................................یته متو-آثار
آرنج............................................................................​.....هوتو
ساعد............................................................................​....چین ما
دفاع............................................................................​.....باری تو
حمله............................................................................​...تو بی تو
پشت دست.....................................................................خمو تو
قوس لبه داخلی دست......................................................اهیپ تو
نوک مرغی.......................................................................اکتو

دستان باز مثل مار..............................................................مین تو
کناره مشت بسته...............................................................زوره
کف گرگی تک...................................................................تن شو
کف گرگی جفت.................................................................خرد خطا
مشت دورانی.....................................................................زمین ما
سیکن سبابه....................................................................کوب ماتو
سیکن وسط....................................................................سو ماتو
ضربه با سیکنها...............................................................شیب ماتو
ضزبه با نوک سبابه شکسته.............................................زوماتو
حرکات پا
ضربه با روی پا با چرخش کمر.............................. یاد کیتو
ضربه با داخل پا به پای حریف...........................................دیاش
ضربه جانبی کمر به بالا.................................................یته
ضربه جانبی پایین(داخل خط 3).......................................کانسی
ضربه به جلو...............................................................کیتو
ضربه زانو...................................................................اتمام تو
ضربه پاشنه پا................................................................مرجان زا
ضربه با سینه پا...........................................................مهرگان زا
ضربه جلوپا..................................................................بخار تو
ضربه پشت پا............................................................. جونگل زا
هلال داخل پا........................................................غوگان زا
ضربه داخل پا..............................................اورایا-ماده بی تو
ضربه خارج پا..............................................سیمای-حزن زا
پشت پا ..............................................................اوسای ما
چرخشی :تورا اضافه میشود
ضربات افتی...................................................تورمابتو
ضربات پرشی
پرنده عمودی(کیتو پرشی).............................................بث تو
زانوی پرشی................................................................مرجان زا
پرنده پهلو(یته کیتو).........................................بخردتو-توران ما
پرشی به پشت(اوسایما پرشی)...................................بودن تو
پرشی از روی چند نفر.................................................بدرود
پرنده دوپایی..............................................................نپتون تا
گارد آماده به پرش.......................................................انرتو
فرود بعد از پرش............................................................بخ تو
پرنده مبارزه ای.................................................آشوردان مایانه فنون دفاعی
دفا با لبه دست.....................................................................باکر تو
دفاع با مچ دست................................................................اوج ما تو
دفاع بالا............................................................................​آفما
دفاع با ساعد از داخل.........................................................اوداء تو
دفاع با ساعد از خارج.........................................................اورا تو
دفاع با دو دست................................................................ارغه تو
گرفتن...........................................................................​....تن تو
دفاع دست و پا..................................................................آفاق ترا
دومای خط یک..................................................................دومای
ماتو





ارسال توسط همراهان توآ

به جوينده راه در توآ همراه گفته مي شود.در اين مرحله لباس همراه کاملا مشکي است.آرم مشت بر سمت چپ پيراهن همراه و آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پيراهن قرار دارد.شالبند همراه سفيد است که نشانه پاکي وآمادگي و ورود به معبد انشا براي خود سازي است.معبد به معناي جايگاه کرنش است؛کرنش در مقابل فکر و انشاء به معناي رشد است.پس معبد انشاء تن و روان به معناي ارتقاء دادن فکر به تن و روان است.
سير راهدان يا سير سبز.
همراه پس از گذراندن خط چهار و موفقيت در آزمونهاي مربوطه به درجه سير راهدان و يا شال سير سبز نائل مي آيد.(يک نوار سبز به قطر يک سانتيمتر در طول شال سفيد و وسط آن نصب مي شود)و بالاي شانه و يقه کت همراه به رنگ سرخ در مي آيد.در اين مرحله حفظ کردن سوگند همراه و قرائت از طرف همراه ضروري است.
راهدان سبز خط سفيد.
همراه پس از گذراندن خط هفت و قبولي در آزمون مربوطه به اخذ سال سبز خط سفيد نائل مي آيدو رنگ بالاي شانه قرمز کت او به رنگ سرخ کامل در مي آيد.در اين مرحله فقط موارد آزمون تست تکنيکي و تست آمادگي جسماني مد نظر است.
شال سبز کامل يا راهدان.
در اين مرحله راهدان در آزمون مبارزه يک به هفت شرکت مي کندکه در صورت موفقيت درجه فوق به او اعطا مي گردد.شال سبز به معناي رويش؛روييدن در فضاي فيزيکي نيروهاي تن و روان ؛ سبز از سبزي؛ و سبزي به معناي رويش نه در اين مرحله جسم آن چنان پرورده مي شودکه پايگاه تفکر مي گردد.
پس از اخذ اين درجه راهدان موظف است براي شروع آموزش در کلاسهاي مربيگري فدراسيون و سبک شرکت نمايد.
از مرحله مبتدي تا خط چهار ؛آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پيراهن و آرم مشت بر سمت چپ پيراهن قرار دارد و از مرحله خط چهار تا راهداني آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پيراهن آرم مشت بر روي بازوي سمت چپ و آرم سيمرغ در روي سمت چپ سينه پيراهن همراه قرار دارد و از نظر راهدان واقعي کونگ فو توآ پرواز سيمرغ انديشه هاست.
شال سبز قهوه اي يا سير قهوه اي يا سير راهبان.
در اين مرحله راهدان پس از گذراندن چهار خط:
1-خط قهوه اي(آناتوآي قهوه اي)
2-خط دو قهوه اي(سلاح ساي)
3-خط سه قهوه اي(سلاح رکيما)
4-خط چهار قهوه اي( مبارزه سلاح ساي با سلاح رکيما)
و موفقيت در آزمونها و استازهاي مربوطه به اخذ درجه سير راهباني و يا شال سير قهوه اي و يا شال سبز خط قهوه اي نائل مي گردد.
شال قهوهاي يا سيران راهبان
در اين مرحله راهدان ژس از گذراندن خط 5 قهوهاي توتايما (سيستم هنرهاي فردي)و خط 6 قهوه اي مبارزات يك به 35 به سه صورت(كلاسيك؛ تونلي؛آزاد) موفق با اخذ درجه فوق مي گردد در مبارزات توآ به سر ضربه زده نمي شود چرا كه سر منبع انرژي و پايگاه تفكر انساني است و ضربه زدن به سر باعث قطع و اختلال در امواج مغز ميگردد
كه اين امر باعث بروز امراض جسمي و روحي در همراه مي شود و به همين علت همراه قادر
به گذراندن جايگاههاي علمي و فكري توآ نمي شودو حتي از ادامه تمرينات فيزيكي هم مسلما باز خواهد ماند.
شا ل قهوه اي كامل راهبان.
سيران راهبان پس از گذراندن 2 خط ديگر يعني خط 7 تكنيك هاي "من توما" و خط 8 تكنيك هاي " ذات ما" ( آشناي با اصول پنج سيستم حركتي و حياتي در جنبندگان) و
قبولي در اين دو مرحله موفق به اخذ شالبند قهوه اي كامل و لقب راهبان مي گردد.گره سمت راست شال راهبان از يك گره به دو گره ارتقاء مي يابدو رنگ پيراهن يا كت در اين مرحله به رنگ سفيد تغيیر مي كند.
شال قهوه اي به معناي سوختن در وراء نيروهاي فيزيكي و رويارويي در ميدانهاي مبارزه ؛رنگ خطوط در شال سبز به قهوه اي؛ به رنگ قهوه اي است.راهبان پس از موفقيت در آزمون سلاحها مي تواند علاوه بر نصب خطوط مربوطه به سينه شكل سلاح ها را نيز زير
آرم سمت چپ پيراهن خود نصب كند.ولي آرم و نشان لباس راهبان همان آرم و نشان مرحله قبل يعني راهدان است.
شال مشكي جهانبان.
در اين مرحله راهبان به ابداع و ابتكار 3000 تكنيك تركيب و عكس العمل سازي به همراه خواص موجي و دوران به دوران در قالب يك يا چند خط مبادرت كرده و پس از دفاع از پايان نامه خود در حضور هيات علمي (استادان دانشگاه) كه تحت نظر كميته تحقيقات و پژوهش سبك فعاليت مي كنند به تاييد آنان به لقب جهانبان و در يافت شال مشكي نائل مي گردد.شال مشكي يعني عبور از مرز تاريكيها و ابداع و تكامل تكنيكهاي كونگ فو توآ. در مرحله شال مشكي جهانبان آرم بزرگ جهان تن و روان در پشت پيراهن
سيمرغ به بازوي چپ پيراهن وآرم شاهين سرخ بر روي سينه چپ پيراهن نصب مي شود.
جهانبان پس از نائل آمدن به درجه شال مشكي و تجربه فضاي مايگاهي مي تواند از لباس مشكي نيز استفاده كند؛ اما نصب خطوط و آرمها بايد تحت مقررات اجرا شود.
شال مشكي به شال سرخ جهانبان به راهبر.
آموزش تكنيكها و ابداعات تكنيكي و فيزيكي در اين مرحله به اتمام رسيده اما جهانبان در امر آموزش و تمرينات فيزيكي همچنان در صحنه حضور فعال دارد.طبق اساس نامه كونگ فو توآ  فضاي بين شال مشكي به شال سرخ ؛ فضاي مايگاهي فكري و علمي و گذراندن هفت مايگاه تن و روان است. مايگاه اول كه تن مي باشد و شامل پانزده خط و سه هزار تكنيك ابداعي است.نشانه هاي مايگاه دوم تا هفتم به صورت نصب شش خط عمودي
بر بالاي خطوط افقي است.و اين بدان معني است كه حركت تن افقي و محدود مي باشد و از مقام پايين تري بر خوردار است و حركت مايگاهي به صورت عمودي و دائما روبه صعود و تعالي است كه بر بالاي مايگاه تن كه شامل پانزده خط مي باشد به صورت خيلي كوچك
نصب مي گردد. خطوط عمودي چو در مسير شال مشكي به شال سرخ ميباشد به رنگ سرخ تعبيه مي گردد





ارسال توسط همراهان توآ

  • فرمان اول:هنرجو بایستی بدون انقطاع تمرین کند.
  • فرمان دوم:رزم بایستی فقط برای دفاع از خود به طور مشروح استفاده شود.
  • فرمان سوم:تمام استادان و بزرگسالان باید مورد ملاحظه و احترام قرار گیرند.
  • فرمان چهارم:هنر جو بایستی در طول زندگی با هم دوره ای های خود دوست و مهربان باشد.
  • فرمان پنجم:کونگ فو کار در هنگام مسافرت بایستی از خود نمایی و نشان دادن قدرت خود به مردم عامی خود داری کند به طوری که حتی از مبارزه دوری کند.چون در این صورت.........
  • فرمان ششم:کونگ فو کار نباید پرخاشگر و اهل منازعه باشد.
  • فرمان هفتم:از خوردن شراب و گوشت پرهیز کند.
  • فرمان هشتم:افراط در تمایلات جنسي جایز نیست.
  • فرمان نهم:کونگ فو کار نبایستی عجولانه به هر کسی فنون خود را بیاموزد زیرا ممکن است باعث اذیت دیگران شود.
  • فرمان دهم:کونگ فو کار بایستی از نقش تهاجم و حرص و اعمال تهدید آمیز دوری کند





ارسال توسط همراهان توآ

کونگ‌فو توآ یک هنر رزمی ایرانی و یکی از سبک‌های ورزش کونگ‌فو است که بر بدن و روان سالم‌تر تاکید می‌کند. این ورزش با بهره‌گیری از تجربه ابراهیم میرزایی در زمینه‌های رشته‌های مختلف رزمی و جنگ‌های چریکی، در سال ۱۳۵۱ بنیان‌گزاری پس از گذراندن مراحل آزمایش در باشگاه سرباز (پهلوی سابق) فعالیت رسمی خود را با تاسیس دانشکده انشاء تن و روان در سال ۱۳۵۲ آغاز نموده است

کونگ‌فو توآ دارای هفت مایگاه (بخش) است که به غیر از مایگاه اول که به حرکات فیزیکی و فعالیت‌های بدنی می‌پردازد، بقیه به جنبه‌های علمی، عرفانی و پزشکی در خصوص تن و روان اشاره دارد.

اصول اساسی کونگ‌فو توآ توسط ابراهیم میرزایی در کتابی به عنوان کاراته و ذن انتشار یافته است.

هم‌اکنون هزاران کونگ‌فو توآکار در ایران و چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، هلند، ترکیه، آذربایجان، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، سوئد، هندوستان و بلژیک فعالیت می‌نمایند.





ارسال توسط همراهان توآ

سوگند نامه همراهان کونگ فوتوآ



از روی مروت ودادگری به روان راستی سوگند
یاد می کنیم:

بفرمان نهاد


ازروی پاکی وپاکدلی ، از روی مروت ورادمردی ، از روی وفا
ومردمی وسرانجام بفرمان خون وسرشت انسانی وناموس های ازلی
که درچشم انداز تاریخ ماهمه جا پیشتاز وجان پناه انسانیت
بوده وهست ، منشا اثر نیک وپدید آرنده تواناترین نیک برتر
که بازتاب کننده هستی هاست سرافرازگردم . من با ژرف اندیشی
ودوربینی جویان این هنرم. هنری بزرگ بادانشی سامانگر،
باشناخت نیک های درونی خویش یعنی هنر خویش شناسی ، هنرخود
یاری وهنر انسان سازی ، هنرساختن ساختمان بدنی وآفریدن
هماهنگ های راستین از دروازه اندیشه که پیوسته به جهان
معنی وهستی ناشناخته می ریزد. من به دریافتن گیتک به کلید
ارزنده خود شناسی دست می یابم، ازسپهرستان های ایمان،
آزمایش ، دانش ، خرد ، هنر ومهرمی گذرم تا به دروازه های
خود یعنی وراء اندیشه ها درآیم. درسکوتم ...


ره یافته سفری به درون خود می کنم .

به
فرمان ازلی

،

مویه وزاری را ننگ می دارم ، تملق نمی گویم ، فریاد ننگ
آمیز فریب خوردگان را نمی شنوم . حق ناشناسان وپیمان شکنان
را پاده افره سخت می دهم .

ازدروغ ، ناسپاسی ونیرنگ بیزارم . خواب آلودگی راگناه می
شناسم . بدون تلاش ونبرد جاودانه حق هیچگونه درخواستی
ازخدا ندارم. می جویم تازندگانی یابم. بیدارم ،هوشیارم،
خسته نمی شوم ، می کوشم تاهمچون فرهنگ درخشان و دیرینه خود
روان مردم گیتی را به نیروی راستی ومنش پاک توانا سازم تا
آشتی پدید آورم. دروغ را زشت ترین گناه می دانم . هیچ
نشانه ای به خود کم بینی وکهتری نمی بینم . خود فریبی را
آفریدگار دروغ ودروغ را آئینه سرتاپانمای ناپاکی می دانم.
دلهره ندارم . هرنکته که ازدیدگاه وآماج اندیشه هاست به دل
می سپارم وباسروش نهان خودکنکاش می کنم. خود پسندی
راکنارمی نهم،کلیدسرافرازی خویش رادرژرف انسانیت می جویم .
دوگانه نیستم، آشنا به فلسفه ي کار وکوششم . راست می
گویم ولو بیم جان باشد. دروغ نمی گویم ولو امید نان باشد.
می کوشم تاهرگونه بدی وزشتی را ازخود دور سازم . به راز
هستی بخش آگاهم . به اورنگ اپرای فرهنگ یعنی من ، خاک، خون
، خط، تاریخ ، کیش، مذهب ، فلسفه ، هنر، شعرویگانه بینی را
راز سرافرازی می دانم . مهررا نخستین پدیده دروازه هستی
وهمزاد هم آهنگی می دانم واز پرتگاه تعصب های بی پایه
گریزانم . با آرمان انسانیت ، سربلند وپرشکوه زندگی می کنم
وغرور آمیز زندگی را بدرود می گویم . به هر واژه ای که از
زبان جاری گشت ارج می نهم . جان وروانم راازبندهای جانوری
رسته وسر در کمند اندیشه می نهم .

از بلای خانمان سوز پدیده های رشک مانند: خود خواهی ، چشم
وهم چشمی ، ناتوانی ، نابخردی ، دشمنی واز هرگونه کاستی در
فروز های نیک دوری می جویم . در میدان ربایش خواسته ها در
تلاش وکوششم . پوشاک ساده می پوشم ، تندرستی رادر جان
وروان می جویم به چاپلوسی وپستی روی نمی آورم. آزادی
وآزادگی را به جان می خرم. غم نامه های شوم وتبعیض
ازهرگونه را باآرمان های بی مایه به سوی عدم می فرستم.
سرآنکس را که خاکمال گدایی شدلگدکوب می کنم . در پیکار
زندگی روئین تنم. گناهکاران گذشته رانفرین می کنم .
ناهماهنگی گفتار بااندیشه راریشه مردم فریبی وآبشخور
ناپاکی می دانم . پایداری و وفاداری در دوستی رافروزه های
بایسته می دانم . من براستی و درستی در خود فرو رفتم ،به
جهان معنی ومفهوم این چند فرازمان در آرنگ پرشکوه وسازنده
وخرمن دانش وبینش با آهنگی منش با آفرینش ازتابش اندیشه ی
توانای انسانیت کامروا شدم .

سپاس ترا ای پیر سخن ، آهنگ جاوید پیروزی را سرود کن ...


در اندیشه ام ... توآ





ارسال توسط همراهان توآ

فلسفه ی لباس سیاه کونگ فوتوآ
 
سیاهی گر ببینی نور ذات است به تاریکی درون آب حیات است
 
 
لباس یا پوشش بدن نقش مهمی در هنر های رزمی دارد وحرکتهایی
که در هنر های رزمی انجام می شود خیلی متفاوت با حرکات معمولی انسان در هنگام راه رفتن ویا نشستن و انجام کار های روزمره می باشد.
لباسی که دراین هنر بکار می رود باید از شرایط خاصی برخوردار باشد. از استحکام و دوام زیادی برخوردار باشد
تامین کننده میدان حرکتی دست وپا وتنه باشد .
نگه دارنده ی ستون مهره ها در قسمت قوس کمری محافظت مهرها در برابر نیروهای وارده از نظر انرژی نگهدارنده حرارت بدن باشد واز هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری کند. از فرم وزیبایی نسبت به فرهنگ جامعه (شأن انسانی ) برخوردار باشد .
لباس کانگ فو طبق همین اصول وبا در نظر گرفتن فرهنگ ایران زمین طراحی شده است،پیراهن ساده ومعمولی که تمام قسمت های بدن را می پوشاندواز هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری می کند . معمولا از جنس نخی و الیاف طبیعی است تا عرق بدن را جذب کند،
بطور کلی ظرافت و ذکاوت خاصی در طرح لباس کانگ فوبکار رفته است .
کمرشلوارکانگ فو چنان طراحی شده که مهره های قوس کمری ستون مهره را محافظت می کند(درهنگام وارد شدن نیرو و فشارهای زیاد از لغزیدن مهره ها به روی هم وآسیب دیده گی آنها جلوگیری می کند) ودرقسمت مچ پا نیز شلوار کانگ فو عضلا ت و زرد پی- های مچ پا رامحکم نگه میدارد واز آسیب دید گی آنها جلوگیری می- کند و همچنین از هدر رفتن حرارت پاها جلوگیری می کند.
چون اگر پایین شلوار باز باشد (قسمت مچ پا) با زدن ضربات و حرکات پا و حرارت پاها با شوک ضربه به بیرون انتقال می یابد و باعث هدر رفتن انرژی پاها و سرد شدن مفصل زانو، و عاقبت آسیب دیدگی مفصل زانو می شود . ولی در شلوار کانگ فو این مورد به خوبی پیش بینی شده و از هدر رفتن انرژی پاها جلوگیری می شود.
رنگ لبا س کونگ فو
از نظر علمی رنگ سیاه انرژی را در خود جذ ب می کند و ازهدر رفتن انرژی جلوگیری می کند وازنظرفلسفی نیزرنگ سیاه با لا ترین رنگ است یعنی دربرابرنفوذ رنگهامقاومت میکند. ودرکانگ فوسیاهی رنگ مقدسی می باشد . بدین منظورکه رنگ سیاه درمقابل رنگهای دیگر مقاومت می کند
ونفوذ هر گونه رنگ درآن بی اثراست پس ما نیز درمقابل رنگها ونیرنگهای بیگانگان مانند رنگ سیاه اصالت خویش را حفظ خواهیم کرد .ورنگ فرهنگ بیگانگان را به خود نمی گیریم بلکه اصالت فرهنگی خویش را حفظ می کنیم و جهانیان را با کوشش خردمندانه وپایه بلند انسانی خود به دوست داشتن این فرهنگ (فرهنگ ایرانی ) فرا می خوانیم .
از نظر علمی رنگ سیاه نمی گذارد انرژی بدن که در اثر سوخت وساز تولید می شود از دست برود و در خویش نگه می دارد . واز پیری زود رس و خستگی و کوفتگی عضلا ت جلو گیری می کند . و باعث شادابی و طراوت بدن می گردد .
 
هفت رنگ است زیر هفت اورنگ نیست بالا تر از سیاهی رنگ
فلسفه آرم كونگ فوتوآ
 
الف:هلال قرمز بالاي مشت نشان دهنده فلسفه خون كونگ فوتوآ يعني مبارزه تا آخرين قطره خون در راه آزادي انسانها مي باشد.
ب:مشت در ميان دايره سياه نشان دهنده قيام از دل تاريكيها و پليديهاو همه آنچه كه انسان امروز از خود بيگانه كرده ودر بند كشيده است.
و مشت نشانه تجاوز نمي باشد ،بلكه حالت دفاعي دارد كه از شكل آن نيز مشخص است .
ج:هلال سفيد زير مشت نشان دهنده نژاد سفيد ايراني است.
د:كره جهان زير مشت و نقشه ايران در وسط كره بعنوان پايگاه كونگ فو توآ در جهان مشخص شده است .
اين آرم روي سينه طرف چپ قرار مي گيرد كه مشت حفاظت از قلب ماست كه طپش آن صداي فكر مان است.
پس آرم كونگ فوتوآ نيز دفاعي بودن اين هنر را نشان مي دهد و بازگو كننده اين نکته است كه :پیکار ما برای دفاع از مظلومیت است.
 





ارسال توسط همراهان توآ
ارسال توسط همراهان توآ
ارسال توسط همراهان توآ
ارسال توسط همراهان توآ
ارسال توسط همراهان توآ

 دوستان عزیز با نظرات و پیشنهادات خود ما را در  هر جه بهتر کردن این وب یاری کنید 

                                                                                             با تشکر همراهان توآ





ارسال توسط همراهان توآ